Posts In: Zaterdag

Aerial Swing yoga – Ik ben er ondersteboven van

Aerial joga to treningowa propozycja dla tych, którzy obawiaj? si? nudy na zaj?ciach z klasycznej jogi. Sport ten sprawdzi si? u prawie ka?dego – biegacze, osoby pracuj?ce za biurkiem, osoby nara?one na stres. Aerial joga jest dobra dla osób w ka?dym wieku, je?li nie ma przeciwwskaza? od lekarza.

Zaj?cia Aerial Yoga to zaj?cia jogi w powietrzu. Asany/?wiczenia wykonujemy z hamakiem, który jest ze specjalnej tkaniny spadochronowej. Dzi?ki tej formie jogi jeste? wspierany przez tkanin?/hamak do balansowania, unoszenia si? w powietrzu, hu?tania si?, a mo?e nawet zwisania do góry nogami. Aerial joga ??czy w sobie elementy jogi, akrobatyki, ta?ca, strechingu.

W ten sposób pracujemy nad si?? i elastyczno?ci?, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Za pomoc? grawitacji mo?esz wyd?u?y? kr?gos?up i rozlu?ni? plecy, szyj? i ramiona. Do?wiadczenie p?ywania sprawia, ?e Aerial joga jest do?? du?? przyjemno?ci?. Oczywi?cie nie bez znaczenia. Poniewa? joga mo?e by? zdrowa i relaksuj?ca, szansa, ?e ??b?dziesz j? kontynuowa?, wzrasta, je?li dobrze si? z ni? bawisz.

Pami?tajcie by na zaj?cia z aerial jogi przychodzi? bez makija?u, bi?uterii i innych ostrych przedmiotów umieszczonych na ubraniach, które mog?yby spowodowa? uszkodzenia materia?owych hamaków.

 

Een les Aerial Swing yoga doe je met een hangmat, die gemaakt is van parachutestof met extra handvatten eraan. Bij deze yogavorm word je ondersteund door een doek/hangmat als partner om te balanceren, zweven, schommelen en misschien zelfs ondersteboven te hangen.

Zo werk je aan kracht en souplesse, zowel fysiek als mentaal. Gebruik makend van de zwaartekracht kan je je wervelkolom verlengen en spanning uit rug, nek en schouderpartij halen. De ervaring van het zweven maakt dat hangmat yoga een vrij grote plezierbeleving kent. Niet onbelangrijk natuurlijk. Want yoga mag dan gezond en ontspannend zijn, de kans dat je het doorzet wordt groter als je er ook lol aan beleeft.

Yogaswing is voor iedereen die van bewegen houdt. Als je wat hulp kunt gebruiken bij balansoefeningen,  als je je spieren wilt verstevigen, jezelf wilt uitdagen door je lichaam diep te rekken, voor de ontstressing/ontspanning of je gewoon iets nieuws wilt proberen! Je hoeft geen yoga-ervaring te hebben om te starten.

Deze les is Pools gesproken.

Informatie Aerial Swing yoga

Intensiteit ***/****

Rooster:
– zaterdag, 11:30 uur, met Justyna

Plan een proefles online

Aerial Swing yoga bij Studio YourBalance Tiel

Ook interessant voor jou

Vinyasa Flow yoga
Pools gesproken
Lees meer

Vinyasa Flow yoga Poolstalig bij Studio YourBalance Tiel

Aerial Restorative yoga
Gericht op herstel
Lees meer

Aerial Restorative yoga bij Studio YourBalance Tiel

Power Flow yoga
Ontspanning door inspanning
Lees meer

Power Flow yoga bij Studio Youralance Tiel

Pilates Freestyle

21 mei 2022

 

Pilates Freestyle – Pilates met een twist

Pilates Freestyle is gebaseerd op Klassiek Pilates maar werkt veelal rondom een thema.

Klassiek pilates is ontstaan uit de Pilates-methode, een uniek systeem van rek- en krachtoefeningen en is meer dan 80 jaar geleden door Joseph H. Pilates ontwikkeld. Van het beoefenen van pilates krijg je sterke spieren, een betere houding, meer souplesse en een betere balans.

Bij pilates spreek je de dieper liggende buikspieren aan en voer je de serie oefeningen met focus uit in een flow die de werking versterkt. De speciale manier van ademhalen maximaliseert het effect. Doordat er veel gericht is op het ‘lang’ maken van de wervelkolom ontlast je de rug- en nekwervels. Wanneer je al enige tijd de lessen volgt, zul je je bewust worden van de vooruitgang en de voordelen in het dagelijkse leven ervaren, zowel fysiek als mentaal.

Er worden in de groepslessen ook regelmatig kleine hulpmiddelen gebruikt, zoals ballen, banden, gewichtjes en power circles. Het werken met dit materiaal zorgt voor meer weerstand, maar ook voor meer stabiliteit.

Informatie Pilates Freestyle

Intensiteit ***/****

Rooster:
– dinsdag, 09:00 uur, met Marianne
– donderdag, 20:35 uur, met Marianne
– zaterdag, 09:00 uur, met Marianne

Plan een proefles online

Pilates Freestyle bij Studio YourBalance Tiel

 

Ook interessant voor jou

Easy pilates
Een rustige pilates
Lees meer

Restorative pilates bij Studio YourBalance Tiel

Klassiek pilates
Kracht, souplesse en houding
Lees meer

Klassiek pilates bij Studio YourBalance Tiel

Barre Work-out
Work-out met de Barre
Lees meer

Barre Work-out bij Studio YourBalance Tiel

Easy Flow yoga

21 mei 2022

 

Easy Flow yoga – Ontspanning en balans in een zachte flow

Tijdens Easy Flow yoga wissel je dynamische en statische houdingen met elkaar af. Je ondersteunt je lichaam met je ademhaling. De fysieke belasting van deze yogavorm is minder dan bij bijvoorbeeld Power Flow yoga. Je vergroot je spierkracht en souplesse, verbetert  je concentratie en leert luisteren naar je lichaam.

Deze yogastijl is kenmerkend om zijn vloeiende en meditatieve bewegingen in series op rustige wijze. Het zorgt dat je minder de kans krijgt om in je hoofd te gaan zitten. Het stagneert de gedachtestroom. In korte reeksen van oefeningen die elkaar vloeiend opvolgen en zich herhalen, maakt je lichaam soepel, krachtig en flexibel.

Deze vorm van yoga is ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een zachte en ontspannende vorm van yoga. Het is geschikt voor zowel beginners als meer ervaren beoefenaars. Alsook ideaal als je herstellend bent van een ziekte of als je op zoek bent naar een methode om terug in vorm te komen.

Informatie Easy Flow yoga

Intensiteit ***

Rooster:
– donderdag, om 19.25 uur, met Marianne
– zaterdag, om 10:10 uur, met Marianne
– zondag, om 09:30 uur, met Eline

Plan een proefles online

Easy Flow yoga bij Studio YourBalance Tiel

 

Ook interessant voor jou

Yoga Aplomb
Breng jezelf in balans
Lees meer

Yoga Aplomb bij Studio YourBalance Tiel

Yoga voor Mannen
Breng je energie in balans
Lees meer

Yoga voor Mannen bij Studio YourBalance Tiel

Hatha yoga
Breng je energie in balans
Lees meer

Hatha yoga bij Studio YourBalance Tiel

Barre Work-out

21 mei 2022

Barre Work-out – in een mix van ballet, yoga & pilates 

De les Barre Work-out is een op ballet geïnspireerde work-out gecombineerd met de precisie van pilates en stretches uit yoga. Dit alles in een fitnessjasje, op hippe muziek en zonder tutu!

De les bestaat uit een mix tussen ballet-, yoga- en pilateselementen, waarbij je het hele lichaam traint. De les begint met een stevige warming-up. Daarna wordt de balletbarre erbij gepakt. Tenslotte eindigt de work-out op de mat. De lessen richten zich op het creëren van het gestroomlijnde lichaam van een danser. Dus reken op stevige buikspieren, meer flexibiliteit en een verbeterde lichaamshouding!  De lessen zijn voor ieder niveau en dus kan je deelnemen ongeacht of je danservaring hebt.

Deze op ballet geïnspireerde work-out pakt je houdings- en corespieren aan. Na elke reeks krachtoefeningen voer je stretches uit, waardoor de spieren steeds opnieuw worden verlengd. Zo creëer je een sterk lichaam zonder opgepompte spieren.

Informatie Barre Work-out

Intensiteit ****

Rooster:
– Zaterdag, Barre Work-out, 10:10 uur, met Sabrina

Plan een proefles online

Barre Work-out bij Studio YourBalance Tiel

Ook interessant voor jou

Easy Flow yoga
Vloeiende en meditatieve beweging
Lees meer

Power Flow yoga bij Studio Youralance Tiel

Aerial Swing yoga
Aerial yoga met uitdaging
Lees meer

Aerial Swing Yoga bij Studio YourBalance. Tiel

Pilates Freestyle
Pilates rond een thema
Lees meer

Pilates Freestyle bij Studio YourBalance Tiel

Vinyasa Flow yoga – Sila, stabilno??, elastyczno??

Zbalansowane praktyki dla ca?ego cia?a, skoncentrowane na budowaniu jednocze?nie si?y, stabilno?ci oraz elastyczno?ci w naszym ciele. ? Praktyka skierowana dla ka?dego.

Podczas tych zaj??, b?dziemy nie tylko wykonywa? standardowe asany jogiczne, ale równie? wszelkiego rodzaju ?wiczenia wzmacniaj?ce, oraz poprawiaj?ce nasza elastyczno??.

Ka?d? praktyka b?dziemy rozpoczyna? si? oko?o 10minutowej sesji oddechowej, rozgrzewki, pe?na praktyka, oraz krótka sesja relaksacyjno – odpoczynkow?.

Zaj?cia te pomog? Wam w zbudowaniu g??bokiej ?wiadomo?ci w?asnego cia?a, pracy z oddechem, przygotuje do regularnej praktyki w grupie, jak i w?asnej. W bezpiecznej bezstresowej atmosferze kameralnej grupy, pod czujnym okiem nauczycielki.

Vinyasa Flow Yoga w j?zyku polskim. Miesi?c próbny, zapraszamy.

 

Tijdens de les worden er oefeningen voor het hele lichaam gedaan. Deze zijn gericht op het tegelijkertijd opbouwen van kracht, stabiliteit en flexibiliteit in ons lichaam. De oefeningen zijn geschikt voor iedereen.

Tijdens deze lessen zullen we niet alleen standaard yoga-asana’s uitvoeren, maar ook allerlei oefeningen om onze lenigheid te versterken en te verbeteren. Elke les begint met een ademhalingssessie van 10 minuten, daarop volgt een warming-up en het hoofdgedeelte met asana’s. We eindigen met een korte ontspannings- en rustsessie.

Deze lessen zullen je helpen een diep bewustzijn van je eigen lichaam op te bouwen, met de adem te werken en je voor te bereiden op regelmatige beoefening in een groep en voor jezelf. In een veilige, stressvrije sfeer van een kleine groep, onder toeziend oog van een docent.

De lessen worden in de Poolse taal gegeven.

Informatie Vinyasa Flow yoga

Intensiteit ***/****

Rooster:
– dinsdag, om 18:00 uur, met Justyna
– zaterdag, om 13:00 uur, met Justyna

Plan een proefles online

Vinyasa Flow yoga Poolstalig bij Studio YourBalance Tiel

Studio YourBalance maakt gebruik van cookies. Lees hier ons privacy statement

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten