Mindfulness – Ont-moet jezelf

Mindfulness heeft niet als doel om je beter te voelen, maar dat je beter gaat voelen…

Het gaat bij Mindfulness over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Waar je aandacht is, daar ben je. Je leeft intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Je leert na verloop van tijd bewust keuzes te maken, in plaats van steeds maar automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Een van de oefeningen in de les is de bodyscan (lichaamsscan). Hierbij ga je in gedachte je lichaam langzaam af, van je tenen tot aan je kruin, om bewust te voelen hoe je erbij zit of ligt.

Ook de zandloper (3 minuten ademruimte) komt geregeld terugin de les. De oefening bestaat uit drie stappen die helpen om van de automatische piloot af te gaan en in te checken in het huidige moment. Zo schakel je als het ware tussen de doe-modus en de zijn-modus.

Informatie Mindfulness

Intensiteit *

Rooster:
– donderdag, 19:25 uur, met Caroline

Plan een proefles online

Mindfulness bij Studio YourBalance Tiel

Ook interessant voor jou

Aerial Restorative yoga
Gericht op herstel
Lees meer

Aerial Restorative yoga bij Studio YourBalance Tiel

Yoga Nidra
Balanceer tussen waken en slapen
Lees meer

Yoga Nidra bij Studio YourBalance Tiel

Meditatie
Kom tot jezelf
Lees meer

Meditatie bij Studio YourBalance Tiel

Studio YourBalance maakt gebruik van cookies. Lees hier ons privacy statement

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten