Posts In: Vrijdag

ZwangerschapsYoga

21 mei 2022

Helpt je lichaam een nieuwe balans te vinden

ZwangerschapsYoga helpt je om in balans te blijven tijdens de zwangerschap. Je leert verschillende ontspannings- en ademhalingstechnieken, die je kunnen helpen tijdens je zwangerschap en de bevalling. De les is actief, een moment van bewegen, ademen en genieten samen met je baby in je buik.

Naast deze lichamelijke oefeningen richt zwangerschapsyoga zich ook op de mentale gesteldheid. Hierbij ligt de focus vooral op ontspanning. Door bewust te luisteren naar je lichaam en verschillende ademhalingsoefeningen toe te passen, leer je je volledig te ontspannen en rust te vinden. Zo ben je niet alleen lichamelijk goed voorbereid op de bevalling, maar zit je ook tijdens je zwangerschap goed in je vel.

In principe kan iedereen meedoen aan zwangerschapsyoga. Ook als je nog nooit aan yoga hebt gedaan. De oefeningen zijn laagdrempelig en niet gericht op presteren, maar juist op luisteren naar je lichaam en voelen wat je aankunt.

De ZwangerschapsYoga wordt in een kleine groep gegeven en duurt een uur en een kwartier. Het eerste trimester kun je het best rustig aan doen, omdat dan de basis van de zwangerschap wordt gelegd. Daarom kun je met de les starten vanaf 14 weken of later.

Informatie groepsles

Intensiteit **/***

Rooster:
– Woensdag, 19:00 uur, met Yvonne
– Vrijdag, 13:00 uur, met Esther R.

Plan een proefles online

Zwangerschapsyoga bij Studio YourBalance Tiel

Ook interessant voor jou

Partneravond
Samen voorbereiden op je baby
Lees meer

Partneravond zwangerschap Studio YourBalance Tiel

Terugkomles
Bijkletsen, samen met de baby’s
Lees meer

Terugkomles Zwangerschapsyoga bij Studio YourBalance Tiel

Voorbereiden op de Bevalling
Tweedaagse cursus
Lees meer

Cursus Voorbereiden op de bevalling bij Studio YourBalance Tiel

Power Flow yoga

21 mei 2022

 

Power Flow yoga geeft ontspanning door inspanning

Power Flow yoga is een stijl waar kracht, actief en dynamiek voorop staan. De les bestaat uit krachtige oefeningen die je continu herhaalt. Je leert vanuit verschillende ademhalingstechnieken hoe je ademhaling bijdraagt aan je lichamelijke inspanning. Door de herhaling van de krachtige oefeningen en je bewuste ademhaling, kom je in een fijne flow terecht. Power yoga maakt je sterker en leniger en je krijgt er een betere conditie van.

In deze lessen voer je de yogahoudingen dynamisch en krachtig uit met een gestuurde ademhaling. In gestaag tempo vloeien de houdingen in elkaar over. Hierdoor gaat op fysiek gebied de hartslag versnellen waardoor de bloedsomloop, het zenuw- en lymfestelsel gestimuleerd worden, afvalstoffen sneller afgevoerd en zuurstof sneller aangevoerd wordt en alle spieren worden gerekt, gestrekt en versterkt. Op het mentale vlak brengt yoga rust, balans, relativering en kracht.

Deze yogastijl is voor iedereen die op een krachtige manier wil werken aan de balans tussen lichaam en geest. Ben je sportief, wil je fit worden of blijven en wil je echt het gevoel hebben dat je lichamelijk uitgedaagd wordt, dan isdeze les iets voor jou.

Informatie Power Flow yoga

Intensiteit ****

Rooster:
– woensdag, 19:25 uur, met Linda
– vrijdag, 08:50 uur, met Yvonne J.

Plan een proefles online

Power Flow yoga bij Studio YourBlaance Tiel

 

Ook interessant voor jou

Freestyle pilates
Pilates rond een thema
Lees meer

Pilates Freestyle bij Studio YourBalance Tiel

Yoga voor Mannen
Breng je energie in balans
Lees meer

Yoga voor Mannen bij Studio YourBalance Tiel

Barre Work-out
Work-out met de Barre
Lees meer

Barre Work-out bij Studio YourBalance Tiel

Yin Yang yoga

21 februari 2022

Verstilling en uitdaging: de ideale combinatie van Yin Yang!

Yin Yang yoga richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. De les daagt je uit zowel fysiekals geheel tot rust te komen.

Waar het bij andere yogavormen vaak draait om het actief aanspannen van spieren, is het bij Yin yoga juist de bedoeling spieren zoveel mogelijk los te laten. De houdingen houden we langer vast (denk aan 3 tot 5 minuten) dan tijdens een reguliere yogales. Het yin-gedeelte focust zich op zittende en liggende houdingen.

Het yang-gedeelte is iets actiever. Oook hier houden we de asana’s langer vast, waarbij gelet wordt op zowel uitlijning als ademhaling. Tijd en zwaartekracht bieden je de ruimte om op een ontspannen manier je eigen grenzen te ontdekken en te verleggen.

Bij Yang yoga ligt het tempo wat hoger. Daar zit echter niet het voornaamste verschil. Wat Yang yoga van Yin yoga onderscheidt is de aandacht voor de kracht in ons lichaam. Tijdens Yang yoga-oefeningen word je steeds geconfronteerd met de kracht en energie van je lijf, en zoek je een manier om die in goede banen te leiden.

Informatie groepsles

  • Intensiteit **

Rooster:
– vrijdag, om 10:00 uur, met Esther R.

Plan een proefles online

Yin Yang yoga bij Studio YourBalance Tiel

Ook interessant voor jou

Hatha yoga
Breng je eniergie in balans
Lees meer

Hatha yoga bij Studio YourBalance Tiel

Yoga Aplomb
Stabiliteit en ontspanning
Lees meer

Yoga Aplomb bij Studio YourBalance Tiel

Qigong & Yin yoga
Lichaam en geest in evenwicht
Lees meer

Qigong & Yin yoga bij Studio YourBalance Tiel

Yin yoga & MFR

21 januari 2022

Meer ruimte, zachtheid, flow en ontspanning

Yin yoga & MFR is de combinatie van MyoFascial Release en Yin yoga. Myofascia is het fascia (bindweefsel) in en rondom de spieren (myo). Fascia bevindt zich in ons hele lichaam en verbindt letterlijk alles in ons lichaam met elkaar. Fascia geeft ons lichaam vorm en structuur, het stabiliseert ons en zorgt ervoor dat spieren, botten, zenuwen, etc. goed over elkaar heen kunnen glijden (en dus goed kunnen bewegen en functioneren).

MyoFascial Release (MFR) gebruikt druk- en roltechniek met balletjes of een blok waarmee zachte druk wordt uitgeoefend op het bindweefsel. Hierdoor laten spanningen in spieren en bindweefsel los en verzachten ze. Je ervaart meer bewegingsvrijheid en soepelheid. Door de zelfmassage wordt de bloed- en lymfecirculatie ook verbeterd, waardoor je meer energie en stroming in je lichaam kunt ervaren.

De zelfmassage-techniek MFR wisselen we af met Yin yoga-houdingen en combineren deze techniek met de houdingen voor een extra diep effect.

Neem een extra paar schone sokken mee. Deze gaan over de ballen heen.

Beoefen deze  Yin yogavariant niet bij zwangerschap, op spataders of recente operatiewonden.

Informatie groepsles

Intensiteit **

Rooster:
– vrijdag, Yin yoga & MFR, 10:10 uur, met Yvonne J.

Plan een proefles online

Yin yoga & MFR bij Studio YourBalance Tiel

Interessant voor jou

Yin Yang yoga 
Verstilling en uitdaging
Lees meer

Yin Yang yoga bij Studio YourBalance Tiel

Qigong & Yin yoga
Gecombineerd met Qigong
Lees meer

Qigong & Yin yoga bij Studio YourBalance Tiel

Yin yoga
De oorspronkelijke Yin yoga
Lees meer

Yin yoga bij Studio YourBalance Tiel

Studio YourBalance maakt gebruik van cookies. Lees hier ons privacy statement

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten